No niin, nyt on lääkärillä käyty. Ennakko-odotuksenihan eivät olleet kovin korkealla, sillä sain ajan lääkärille, jonka kanssa aiemmin ei synkannut yhtään. Olin toivonut, että nytkin välttäisin tämän henkilön tapaamisen, mutta toisin kävi. Kun ei ole aikoja vapaana mieluisammalle, on tyytyminen 'huonompaan' vaihtoehtoon, kun sen saa nopeammin.

Käynti ei sitten kuitenkaan ollut ihan kamala :) Juttelimme ihan asiallisesti lääkkeistä, hiustenlähdöstä, mahdollisesta raskaudesta ja imetyksestä lääkkeiden aikana. Kerroin, että tavoitteeni on nyt löytää minulle sopiva lääkitys, jonka kanssa voi harkita raskautumista - sitten joskus.

Olen ollut siinä käsityksessä, että Deprakine on ok ja Lamictal ei. Nyt kuitenkin kuulin, että se onkin päinvastoin, ainakin raskausaikana. Olen kieltämättä vähän pihalla ja mietin, pitäisikö vielä soittaa teratologiseen tietopalveluun ja kysyä toinen mielipide - ei sillä, että asialla olisi juuri nyt väliä, mutta kun vain ihmetyttää :). No, Lamictal on noista järjellä ajatellen se parempi minulle, koska auttaa juuri masennukseen eikä sillä pitäisi olla hiustenlähtövaikutuksia. Serotoniinin takaisinotonestäjiä lääkäri ei suositellut, kun kysyin.

Deprakinen lopetus tehdään niin, että vähennän hiljalleen sen annostusta ja samalla lisään Lamictalia. Kertokaa siis, jos alan käyttäytyä jotenkin oudosti tulevien viikkojen aikana. Lääkäri käski nimittäin peilata omaa oloaan muiden palautteesta :D