Olen ollut sairaslomalla vajaan kuukauden. Vielä on viikko jäljellä. Nyt arvon, haenko lisää. Jos kotona en jaksa edes sähköposteja tarkistaa päivittäin, kun normaalisti teen sen useamman kerran päivässä; jos iltaisin olen tilt kello kahdeksan enkä ole tehnyt päivän mittaan kuin istunut, katsonut telkkaria ja komentanut lasta, jolla on "vanhemmat on tyhmiä ja minä sanon vastaan kaikessa" -vaihe; jos pari tuntia tietokoneella tai yli puoli tuntia yhteen asiaan keskittymistä on työlästä, olenko työkuntoinen? Ja jos en ole, niin miten saan miehen ymmärtämään, että en ole laiska enkä välttele työtä? Minä en vain jaksa :(

Kotona olen nyt ollut "normaali", hyvätuulinen ja jaksanut jopa tehdä kotitöitä. Mies tekee enemmän, mikä on toki mukavaa. Ja yleensäkin, tunnen oloni suhteellisen hyväksi tässä ja nyt. Ilman stressaavaa työtä, muutama tunti päivässä aikaa ihan vain itselleni, jotta jää paukkuja olla vielä perheen kanssa muu aika.