Heräsin vasta päiväunilta, ne olivat jo toiset tälle päivälle. Voi kun voisikin aina elää näin, että nukkuisi silloin kun sille tuntuu eikä silloin kun kello näyttää jotakin. Oma olokin voisi olla parempi.

Mietin eilen, josko olisin tänään käväissyt kaverilla kahvilla, mutta jostakin syystä jänistin soittoa ja olin koko päivän yksikseni. Olen siis ollut tiistaista lähtien sairaslomalla, joskin tiistain olin kokopäiväisesti töissä, kun oli puolipakko roikkua parissa palaverissa. Jälkeenpäin kyllä tuntui aivan turhalle ja myöhemmin kävi ilmi, että olin kai tajunnut ainakin joitakin asioita väärin. Sen siitä saa, kun pitää olla kipeänä töissä.

Tentin suhteen olen todella epävarma. Piti lukea tänään, mutta voimat ovat olleet vähissä ja nukkuminen on ollut parempi ratkaisu. Onhan tässä vielä reilut 12 h aikaa.. Huokaus. En ole kyllä koskaan ollut kovin itsevarma tenttiin menijä ja silti on tullut ihan ok numeroita. Itse asiassa se on tainnut mennä päinvastoin: kun olen ollut varma, että nyt osaan, onkin tullut hylsy tai ykkönen.

Jäin taas miettimään, miksen halunnutkaan tavata. No toki tänään oli "kiireinen" päivä lukemisen suhteen (arvasin, että tarvitsen unta palloon) ja oli muitakin asioita hoidettavana. Mutta silti jäi jotenkin tunne, että keksin vain ne syyt, ettei tarvitsisi kokeilla onneaan, onko kaverilla aikaa vai ei. Sillä jos hänellä ei olisi ollut, olisin kokenut saaneeni pakit ja se olisi masentanut. Vaikka järki sanoo, että aina ei kaikille sovi, niin minä otan sen turhan henkilökohtaisesti. Ärsyttävää. Tämän takia kai en hurjasti ole yhteydessä keneenkään, kun oma suhtautuminen on niin vaivainen.

Yritän nyt kuitenkin ryhdistäytyä ja lukea vielä vähän. Olen koonnut pääkohdat noin 10-sivuiseksi "lunttilapuksi". Kun luen sitä, asiat ovat ihan selviä, mutta kun pistän luntin pois ja alan muistella, mitä missäkin oli, voi jee, menee hermot. Mä en muista mitään.

Edellinen tentti oli muuten joulun alla, ellen väärin muista. Tässä on tosiaan ollut pitkä aika ilman tenttejä, mutta opintopisteitä olen kerryttänyt erilaisilla harjoitustöillä - sentään. Ilman niitä olisin varmaan tosi pettynyt itseeni opiskelijana.

Mieliala ihan ok, mutta tämä oma asenne ärsyttää ja tentti jänskättää.